My World Travel and Event

Zdrowi, szczupli i wysportowani- czyli jak świetnie prezentować się w wakacyjnych kurortach

zdrowie szczupła figura zdrowe odchudzanie dieta

Zdrowi, szczupli i wysportowani

Wakacje to czas beztroski, odpoczynku i eksponowania swojego ciała na plażach świata.
Lato to również czas ślubów, wesel, komunii, grillów wśród przyjaciół i innych uroczystości rodzinno –towarzyskich.
Jednym, słowem warto wtedy prezentować się nienagannie.
Nie mówimy tutaj wyłącznie o szczupłej sylwetce, która jest oczywiście również istotna. Chodzi nam przede wszystkim o zdrowy wygląd, lepszą wydolność i wspaniałe samopoczucie. Wbrew pozorom to często przekłada się na postrzeganie naszej osoby.
Pamiętajmy, że forsowne ćwiczenia i niewłaściwa dieta bardzo odbijają się na wyglądzie i samopoczuciu. Zmęczeni, bladzi, lub spaleni solarium, z przerzedzonymi włosami, suchą skórą i cellulitem przeżywamy katusze próbując niezauważalnie rozłożyć ręczniczek na plaży.
Po pierwsze spokojnie, po świecie nie chodzą sami młodzi bogowie i boginie, a ludzi idealnych to zupełnie nie ma. Po drugie bardziej stresują się Panie- tak z naszego doświadczenia, a często naprawdę niepotrzebnie.

                                                                                     

Profesjonalna Poradnia Dietetyczna on line – kliknij tutaj

 

                                                                                     

Na tle innych narodów prezentujemy się naprawdę zacnie.
Ale do rzeczy.
Jeśli do wakacji lub ważnego wydarzenia zostały Wam 2 miesiące to teraz jest najlepszy czas, żeby zacząć dbać o siebie i pracować nad ciałkiem. Organizm Wam po stokroć wynagrodzi.
Po pierwsze regularny wysiłek fizyczny- 5 razy w tygodniu, minimum godzina. Dopasujcie go do swoich możliwości. Zrezygnujcie z jeżdżenia windą, przejdźcie się gdy tylko możecie, przebywajcie na świeżym powietrzu. No może w wielkich miastach z tym świeżym powietrzem jest cienko, ale zawsze znajdzie się jakiś park czy las i tam się udajcie.
Zawsze dziwi nas fenomen biegania przy ulicy, gdzie jest najwięcej spalin, gdzie biega się na twardym podłożu niszcząc kolana, albo bieg w siłowni, w zamkniętym pomieszczeniu. Ale co kto lubi.
Ważne, aby podczas wysiłku fizycznego się dotlenić.

Lepiej pracuje mózg, wzmacnia się ciało, poprawiamy wydolność, skóra nabiera zdrowego koloru, odpoczywamy, odstresujemy się, wzmacniamy układ sercowo-naczyniowy.

Podczas wysiłku fizycznego w lesie: poddajemy się chromoterapii, helioterapii, aromaterapii, fitoterapii i jonizacji ujemnej- żadne centrum fitness z siłownią w jednym nam tego nie zapewni.
Dla jasności nie namawiamy do wyrzucenia karnetów do siłowni i klubów fitness- absolutnie nie, ale propagujemy ruch na świeżym powietrzu jako ten główny rodzaj aktywności fizycznej.
Nie wykonujcie ciągle tych samych ćwiczeń- np. 1000 brzuszków ( bo w bikini będziecie miały piękne brzuchy). Organizm się szybko przyzwyczaja, mięśnie nie lubią tego typu monotonni, zmęczycie się, a efekt zerowy.
Pamiętajcie, że piękny wygląd to zdrowy wygląd. Najpierw patrzymy co jest dobre dla naszego organizmu, jak wykonywać ćwiczenia, aby nie nabawić się kontuzji, co można , czego nie, piękny wygląd ma być dopiero bonusem za prowadzenie zdrowego trybu życia.
Co do sposobu żywienia
Super by było gdybyście wybierali produkty ekologiczne, lub tzw wiejskie i naturalne. Strasznie dużo jest chemii w produktach żywnościowych ( ale o tym innym razem).
Czytajcie etykiety. Im krótszy skład tym lepiej.
Uważajcie na produkty Light- jecie ich automatycznie więcej, co w cale nie wpływa dobrze na figurę.
Jeśli nie jesteście wyczynowymi sportowcami to spożywanie odżywek z lekka mija się z celem. Są straszliwie modne, ale nie powinno się ich wcinać tak jak to się dzieje teraz. Fakt, że wiele osób trenuje, biega, ćwiczy, jeździ na rowerze i jest moda na zdrowy, aktywny tryb życia- to świetnie. Do tego racjonalne, zdrowe żywienie, odpowiednia ilość snu, wypoczynku, realizowania pasji i sukces gwarantowany. Nie faszerujmy się coraz to nowymi, tworzonymi w warunkach laboratoryjnych specyfikami.
Jest to rada od dyplomowanego dietetyka klinicznego i sportowego. Niektórzy trenerzy na siłowniach dla przyspieszenia efektów rozbudowy tkanki mięśniowej polecają właśnie suplementy, odżywki białkowe i inne cuda na kiju. Wiec jeśli nie należysz do kadry narodowej, klubu sportowego, nie jesteś kulturystą albo nie biegasz cały rok w maratonach odpuść sobie zakup białka serwatkowego, HMB czy innej kreatyny.

                                                                                   

Super oferty last minute- kliknij tutaj

 

                                                                                   

Zwłaszcza, że badania wykonywane na renomowanych uczelniach medycznych, przez specjalistów z dzieciny fizjologii, biochemii i żywienia sportowców wyraźnie pokazują, że jeśli ćwiczenia nie są regularne, zbyt krótko i błędnie wykonywane, o niewłaściwej intensywności to tylko wyszczupli to Wasz portfel, a efekty i tak będą spowodowane Waszymi ćwiczeniami.( czyli ile wyćwiczycie to wasze, bez pomocy suplementów)

zdrowe odżywanie dieta dietetyka wellness
Podstawą zawsze musi być zdrowe żywienie, rozsądnie jest o tym pamiętać.
Co do diety.
Staramy się odstawić Fast foody, napoje gazowane, pijmy 1-2 kawy dziennie, 2-3 czarne herbaty.
Pamiętać należy, że czarna herbata i kawa odwadnia i wypłukuje magnez. Warto zatem pić nie dosładzane soki warzywne i owocowe ( najlepiej świeżo wyciskane), kompoty ( te zazwyczaj są słodkie więc nie hektolitrami) i wodę.
Większość osób źle pije wodę. O dziwo można robić to nie właściwe. Picie samej wody, w dodatku całej szklanki za jednym zamachem spowoduje tylko i wyłącznie chęć do skorzystania z toalety w bliskim terminie. Woda przez Was przepłynie. Popijamy małymi łyczkami, często, a do wody wciskami sok z cytrynki, limonki, czy troszeczkę soku.
Wtedy płyn zatrzymuje się w organizmie i robi to co do niego należy.
Zadbajmy o antyoksydanty w naszej diecie, które zapobiegają nowotworom i starzeniu się organizmu. Gdzie je znaleźć? W produktach zawierających wit C, Wit E ( zwana witaminą młodości), selen czy  np. likopen

śniadanie zdrowe odchudzanie bez efektu jo-jo
Jemy produkty sezonowe. Z analiz składu ciała pacjentów wynika, wciąż pijemy zbyt mało i większość osób jest zwyczajnie odwodniona.
Postawmy na warzywa, owoce, zieloną herbatę, świeże zioła.
Ostatnimi czasy prawdziwą furorę robi olej kokosowy- sprzymierzeniec w walce z nadwagą, znakomity jako balsam do ciała, odżywka do włosów i olejek do masażu. Spróbujcie, a nie pożałujecie.
Na kilka dni przed wielkim wydarzeniem, albo wakacyjnym wyjazdem nie spożywajcie w większych ilościach produktów wzdymających jak: fasola, cebula, groch, mleko krowie, gruszki, śliwki, kapusta, brukselka lub ograniczcie ich spożycie.
Zamieńcie jasne pieczywo na ciemne, biały ryż i makaron na brązowe odpowiedniki.
Błonnik to wasz sprzymierzeniec w walce o piękną sylwetkę.
Jedzcie różnorodnie i kolorowo. Wtedy dostarczacie się więcej witamin i minerałów. Często problem z szarą cerą, łamliwymi paznokciami, czy wypadającymi włosami to kwestia niedoborów składników odżywczych i pokarmowych.

kostium dieta ćwiczenia wellness odchudzanie fitness

Wiedza o wellness i żywieniu jest bardzo szeroka i publikacji na te obszerne tematy jest mnóstwo. Ale warto pamiętać, że już nawet drobne zmiany w diecie czy aktywności fizycznej dają naprawdę zauważalne efekty.
Do lata zostało niewiele czasu, warto wiec już teraz zacząć zmieniać przyzwyczajenia, a na plaży zbierać komplementy. Jeśli nie uda się Wam wyrzeźbić ciała niczym aktorzy z Hollywood to pamiętajcie, że dbając o siebie poprawiacie przede wszystkim wasze zdrowie, a zdrowy wygląd jest zawsze w cenie

                                                                                                                             

Oferta Wedding Plannera- kliknij tutaj