My World Travel and Event

W święta mówimy stanowcze nie dietom odchudzajacym

dieta dietetyka boże narodzenie Wigilia lifestyle

Czy nie bawi Was czasami jak przed świętami: czy to Bozego Narodzenia , czy Wielkanocnymi,Tłustym Czwartkiem, a nawet Sylwestrem wszystkie programy śniadaniowe, portale plotkarskie i inne ciekawe gazety i o zgrozo czasami nawet dietetycy z uporem maniaka proponują dietetyczne wersje tradycyjnych potraw?

my world travel and event świeta dietetyka dietetyk wellness warszawa

Przeciez to zupełny bezsens. :/

Przez cały rok taki delikwent lub delikwentka wcina chipsy, zagryza frytkami i popuija colą ale już w Wigilię powinna obrazić wszystkich bliskich i nie skosztować ciatsa, ryby po grecku czy bigosiku domowej roboty.

Absurd totalny.

dietetyka wellness dietetyk zdrowie

Jeśli myślicie , że przytyliśmy przez kilka imprez urodinowych, 2 najważniejsze świeta katolickie, tłusty czwartek , sylwestra i moze walnetynkowe objadanie sie czekoladkami jesteście w błędzie.

Na kilogramy niestety , amoże i stety pracuje sie miesiącami, ba nawet latami- te kilka dni nie zrobią Wam różnicy.

dieta dietetyka wellness pierniczki lifestyle Boze Narodzenie My world

Taka nasza dobra rada : 90 % czasu w roku poświećcie na racjonalne odżywianie, nie objadanie się, ćwiczenia fizyczne, wypoczynek na świeżym powietrzu- a te 10 % to akurat wszelkie eventy kiedy dajcie sobie spokój z ciastem bez mąki, jajka, wody, masła i chyba tylko na popwietrzu :)

Pomijając fakt, że kolacja Wigilijna to jeden z najzdrowszych posiłków w roku ( najzdrowsza Wieczerzea Wigilijna na świecie) – co prawda mocno obfity i dlatego ledwo żyjemy do nastepnego dnia- kiedy i tak na obiadek dopychamy resztki, ale:

ryby- wspaniałe żródło białka, źródło witamin A, D, E, z grupy B czy choćby kw. tłuszczowe omega 3

barszczyk czerwony – zankomity przy anemii, dodatkowo chroni wątrobę- a w przypadku przejedzenia to istotne. Same buraki to tez jedne z najzdrowszych warzyw. Szklanka czystego barszczyku to ok 30 kcal :)

pierogi z kapustą i grzybami,a także bigos- ze względu na zawartość kapusty kiszonej – wspaniałego żródła witaminy C  i probiotyków

Kutia- przyrządza się ją z pszenicy, maku, miodu, orzechów i bakalii. Jest więc dobrym źródełm białka, wapnia, potasu, magnezu i żelaza oraz witamin A, D, E i C.

Kompot z suszonych owoców- zazwyczaj śliwek- znakomicie pobudza i ułatwia trawienie

Wesołych Świąt dietetyka dietetyk wellness poradnia zdrowie lifestyle

Zatem spokojnie raczcie się potrawami podczas tych Świąt Bozego Narodzenia. Nie liczcie kalorii tylko skupcie się na rodzinnej, wyjątkowej atmosferze tych świąt.

Wszystkiego dobrego, smacznego i zdrowych, pogodnych świąt
My World Travel and Event