My World Travel and Event

PODSTĘPNY FLUOR

zdrowie, podstępny fluor , pasty do zębów wellness

Najbardziej prestiżowe czasopismo medyczne, a jednocześnie jedno z najstarszych : The Lancet”, oficjalnie zaklasyfikowało fluorek do neurotoksyn – w tej samej kategorii, co arsen, ołów i rtęć.
Zatem stosując pasty z fluorem narażamy się niestety na powolne  zatruwanie naszego organizmu.

Badacze przekonują, że fluor jest nawet silniejszą trucizną niż ołów.

Nie tylko wspomniany “Lancet” ostrzega przed fluorkiem, ale pojawiło się bardzo wiele niezależnych badań i twardych sugestii, aby również pozbyć się dodawania fluorku sody do wody, która płynie w naszych domowych kranach, a wiec do wody wodociągowej. Sprawa jest o tyle problematyczna, że wielu lekarzy stomatologów zaleca stosowanie past z fluorem od pojawienia się pierwszego ząbka u niemowlaka i twierdzą, że jest to 100 % bezpieczne i jedyne zabezpieczenie przed próchnicą.

zdrowa dieta

Raport o wysokiej szkodliwości fluorków z czasopisma The Lancet potwierdza również odkrycie uczonych z Harvard University, że dzieci mieszkające na obszarach o bardzo fluoryzowanej wodzie mają „znacząco niższe” IQ, niż te, które mieszkają na obszarach o małej ilości fluoru w wodzie pitnej.

Z wielu badań wynika, iż nadmiar fluoru może powodować wiele nowotworów, chorób układu kostnego, zgony niemowląt, uszkodzenie mózgu, przedwczesne starzenie, uszkodzenia trzustki, cukrzycę, zwiększa niepłodność, powoduje wiele innych chorób. Brzmi nieciekawie

O czym należy pamiętać : Naturalnie występującym fluorkiem jest: FLUOREK WAPNIA i jest uważany za „ najmniej szkodliwy” Marne to pocieszenie skoro szkodliwy nadal jest. Ale cóż…

Natomiast do wody wodociągowej, w naszych kranach dodawane są:

  • kwas fluorokrzemowy
  • fluorokrzemian sodu
  • fluorek sodu

 

Z nimi mamy największy problem.

Aby zapobiegać skutkom, chcąc nie chcąc spożywania fluoru warto stosować wapń i magnez, które znacząco obniżają jego szkodliwe oddziaływanie na organizm.Najlrozsądniej jest więc spożywac produkty o duzej zawartości tych pierwiastków.

Magnez możemy znaleźć w :

kakao, pestkach dynii, migdałach, otrębach pszennych, płatkach owsiancyh, kaszy gryczanej, bananach, orzechach laskowych, grochu, soji, gorzkiej czekoladzie 😛 , szpinaku

Bogate źródło wapnia to natomiast:

migdały, sezam, surowe liscie rzepy, jogurty i maślanki, orzechy brazylijskie, siemię lniane , jarmuż

poradnia dietetyczna i wellness

PORADY DIETETYCZNE I WELLNESS

zdrowe odchudzanie

Koncentracja fluoru w wodzie nie powinna przekraczać 0.5ppm.

Polska norma podaje 1.5 mg/l ale w temperaturze 18C. W UE taka wartość może być akceptowana w temperaturze 10C. co ciekawe  Polska norma nie uwzględnia metody pomiaru!

Kraje takie jak Szwajcaria i Norwegia zabroniły całkowicie fluoryzacji. W 2014 roku Izrael zabronił fluoryzacji wody. W latach 70-tych XX wieku  wycofały się z fluoryzowania wody Niemcy i Holandia. Także Francja, Austria i Belgia nie fluoryzują wody.

Polska powinna iść za przykładem tych państw, ale jak na razie jakoś nie idzie …

Co zatem zamiast past do zębów ze związkami fluoru?

– ekologiczne pasty do zębów bez  fluoru, za to na NATURALNYCH, wegańskich składnikach

– soda oczyszczona z dodatkam ( np cynamon) i  olejem kokosowym

– hinduska pasta „Herbal Miswak”

– domowe wariacje  :) na temat pasty do zębów (czyli pasty do zębów robione samodzielnie)

 

Decyzja należy do Was. Badania wciąż trwają, ale niestety dotychczasowe wyniki nie nastrajają optymistycznie- FLUOR TO TRUCIZNA  i może bardzo zaszkodzić naszemu zdrowiu.

olej kokosowy dieta zdrowie odchudzanie